سئو رایگان با ابزارهای رایگان
معرفی 110 تا از بهترین ابزارهای سئو 100% رایگان
همچنین، با اضافه کردن نشانهگذاری Schema، میتوانید کارهای شگفتانگیزی را در آن انجام دهید. برای پیدا کردن لیست گستردهای از تغییرات کلمه کلیدی و تجزیه و تحلیل سودآوری SEO خود میتوانید از این ابزار استفاده کنید . این ابزار ترافیک دامنه رقبا، صفحات برتر، تعامل، کانالهای بازاریابی و موارد دیگر را به شما نشان میدهد تا در بازی دیجیتال مارکتینگ بازنده نباشید. این ابزار به شما این امکان را میدهد تا راهکارهای بسیار خوب و کوتاهی درباره سئو بدانید و بتوانید اقدامات اصلاحی را در راستای بهتر کردن سئو انجام دهید. میتوانید دادهها را بر اساس نوع خطا فیلتر و نتایج خود را به صورت فایل اکسل، csv یا گوگل درایو استخراج کنید.
پیدا کردن تصاویر و آیکونهای مناسب برای اسلایدها، میتواند زمانبر باشد. هوش مصنوعی با جستجوی هوشمندانه در میان میلیونها تصویر و آیکون، بهترین گزینهها را به شما پیشنهاد میدهد. هوش مصنوعی (AI) به سرعت در حال تغییر نحوه تعامل ما با فناوری است و پاورپوینت نیز از این قاعده مستثنی نیست. ابزارهای مبتنی بر هوش مصنوعی، فرایند طراحی اسلاید را به طور چشمگیری تسهیل کردهاند. تجارت الکترونیک یکی از مهمترین قسمتهای سایت است که به شما نشان میدهد تا چه حد موفق به کسب درآمد و جذب مشتری از طریق سایت خود بودهاید. برای تحلیل تجارت الکترونیک سایت خود، ابزار ماتومو کمکهای بسیار زیادی به شما میکند.
از ابزارهای هوش مصنوعی مختلفی همچون Canva و Crello برای طراحی سریع و مؤثر بنرها بهره ببرید و از امکانات این ابزارها برای جذب مشتریان بیشتر استفاده کنید. به یاد داشته باشید که هوش مصنوعی میتواند به شما در هر مرحله از طراحی کمک کند و فرایند طراحی بنر فروشگاهی را سریعتر، آسانتر و دقیقتر کند. گوگل سرچ کنسول اطلاعات ارزشمندی درباره نحوه نمایش وبسایت در نتایج جستجو، کلمات کلیدی که کاربران را به سایت هدایت میکنند و مشکلات فنی موجود در سایت ارائه میدهد. تا حدی که با استفاده از گوگل سرچ کنسول، کاربران میتوانند نقشههای سایت را برای گوگل ارسال کنند، خطاهای خزیدن را شناسایی کنند و به بهبود ایندکس شدن صفحات خود کمک کنند. استفاده از این ابزارها میتواند در زمان و هزینه شما صرفهجویی کند، حضور وبسایت در صفحه نتایج و رتبه کلمات کلیدی را بهبود بخشد و در نهایت ترافیک و درآمد بیشتری را برای یک وبسایت به ارمغان بیاورد. یکی از اقدامات بسیار مهمی که زمان بهینهسازی سایت خود باید انجام دهید، تحقیق کلمات کلیدی است.
لینک هایی که به صفحات 404 یا صفحات حذف شده می رسد، جزو لینک های شکسته محسوب می شود. با استفاده از ابزار رایگان سئو Broken Link Check می توانید لینک های شکسته را شناسایی و سپس حذف نمایید. این ابزار اطلاعاتی در مورد اعتبار صفحه، نرخ اسپم، تعداد بک لینک ها را در زمان کوتاهی نمایش می دهد. علاوه بر این، این اطلاعات پس از این که کلمه ای را در گوگل سرچ می کنید، پایین هر سایت هم نمایش می دهد. اما در صورتی که سایت شما اختصاصی است، می توانید از ابزار سئو رایگان XML Sitemap استفاده کنید.
استفاده از کلمه کلیدی در این بخش، به گوگل کمک میکند تا ارتباط صفحه شما با جستجوی کاربر را بهتر درک کند. کلمه کلیدی در تولید محتوا بسیار مهم است؛ این کلمات به موتورهای جستجو کمک میکنند بفهمند موضوع صفحه چیست. شما باید بفهمید کاربران با چه کلماتی دنبال محتوای شما میگردند و همانها را در متن استفاده کنید تا صفحه شما در گوگل نمایش داده شود. ابزار ماتومو (Matomo) میتواند به عنوان بهترین و کاربردیترین ابزار جایگزین گوگل آنالیتیکس معرفی شود. این ابزار قدرتمند و انعطافپذیر، برای تحلیل دادههای وب مورد استفاده قرار میگیرد و به کاربران این امکان را میدهد تا کنترل کامل و جامعی روی دادههای خود داشته باشند.
با این حال، ارزش این را دارد که در نظر داشته باشید که حجم جستجو و نمره دشواری کلمه کلیدی را با پیشنهادات دریافت نمی کنید. ممکن است یکی از قدیمیترین ابزارهای سئو باشد، اما دلیلی وجود دارد که هنوز بسیار محبوب است. ابزار Soovle کلمات کلیدی محبوب را از پلتفرم هایی مانند گوگل، یوتیوب، آمازون، ویکی پدیا، بینگ، یاهو و Answers.com جمع آوری می کند. در واقع ابزار سئو Ubersuggest دارای ویژگی های زیادی است که معمولاً فقط در ابزارهای برتر سئو یافت می شوند. تنها کاری که باید انجام دهید این است که اطلاعات خود را تکمیل کنید، کد را کپی کرده و مستقیماً در صفحات وب خود وارد کنید.
گوگل سرچ کنسول، یکی از قدرتمندترین و محبوبترین ابزارهای رایگان سئو در جهان است که توسط خود شرکت گوگل ارائه میشود. خوشبختانه با پیشرفت تکنولوژی، ابزارهای رایگان بسیاری برای کمک به شما در زمینه بهینه سازی صفحات سایت در دسترس هستند. ابزارهایی که تعدادی از آنها پولی و مخصوص حرفهای ها، و تعدادی از آنها هم رایگان است تا سئو کار های مبتدی هم بتوانند از آنها استفاده کنند. بسیاری از ابزارهای رایگان، امکان جستجو و تحلیل کلمات کلیدی مرتبط با حوزه فعالیت شما را فراهم میکنند تا بتوانید بهترین کلمات کلیدی را برای محتوای خود انتخاب کنید. برای رسیدن به جایگاه بالا در نتایج جستجوی گوگل، به سئو و بهینهسازی اصولی وبسایت نیاز است.
CanIRank یک ابزار فوق العاده دقیق سئو برای تعیین دشواری کلمه کلیدی است. برخلاف اکثر ابزارهای رایگان سئو، این ابزار به شما توصیه های عمومی همانند اینکه آیا این کلمه کلیدی واقعا رقابتی است یا این کلمه کلیدی رقابت کمی دارد، نمی دهد. در عوض به شما می گوید که آیا می توانید در نتایج جستجو برای آن کلمه کلیدی رتبه بگیرید یا نه. XML Sitemaps یک نقشه سایت برای شما ایجاد می کند که می توانید آن را به گوگل سرچ کنسول ارسال کنید. نقشه سایت به موتورهای جستجو کمک می کند تا وب سایت شما را بخزند، اما ممکن است برای مشاغل کوچک یا مبتدیان سئو بسیار فنی باشد. یک راه عالی برای استفاده از این ابزار، کپی پست کردن وب سایت رقیب خودتان و یافتن فرصت های بالقوه لینک سازی آنها است.
عبارتهای مثل «دیجیکالا»، «ورود به اینستاگرام» و «صفحه اصلی دیدوگرام» از نمونههای کلمات کلیدی ناوبری هستند. کلمات متوسط در مقایسه با کلمات کلیدی کوتاه، رقابت کمتری دارند و شانس رتبه گرفتنشان در گوگل بیشتر است؛ بااینحال، ممکن است هدف جستجوی کاربران همچنان کاملاً مشخص نباشد. کلمات کلیدی کوتاه، که با عنوان «کلمات کلیدی اصلی» یا «Head» نیز شناخته میشوند، عبارات یک یا دو کلمهای پرجستجو هستند. این کلمات معمولاً در جستجوهای عمومی استفاده میشوند و به دلیل حجم بالای جستجو، میتوانند ترافیک زیادی ایجاد کنند. واژههایی مانند «فوتبال»، «تبلت»، «کاغذ دیواری»، «لباس» و «سفر» نمونههایی از این دستهاند. هوش مصنوعی به مجموعه ای از فناوری ها اطلاق می شود که به ماشین ها این امکان را می دهد که به طور خودکار از داده ها یاد بگیرند، تصمیم بگیرند و حتی در برخی مواقع، با انسان ها تعامل کنند.
ابزار Page Speed Insights یکی دیگر از ابزارهای ساخته شده توسط شرکت گوگل است که براساس Lighthouse کار میکند. علاوه بر این یک معیار بسیار کلیدی به نام دادههای میدانی یا Field Data به این ابزار اضافه شده است. گرچه تمام صفحات یک وبسایت دادههای لازم برای کار با این ابزار را ندارند، اما قطعا Page Speed Insights یک ابزار کابردی به شمار میآید. بدون شک Google My Business یکی از بهترین ابزارهای موجود در زمینهی سئو محلی است که حتما باید از آن استفاده کرد، به ویژه در صورتی که بازار فعالیت شما از گوگل استفاده میکند. این ابزار به شما اجازه میدهد تا کسب و کار خود را معرفی کرده، اطلاعات لیست شده را مدیریت کرده و به بررسیهای صورت گرفته توسط کاربران و نظر آنها پاسخ دهید. ساخت یک پروفایل کاری، پایه و اساس اکثر فعالیتهای سئو محلی را شکل میدهد، بنابراین یک اقدام اساسی و ضروری میباشد.
این ابزار یکی از کاملترین ابزارهای آنالیز محسوب میشود که به ندرت میتوان مشابه آن را یافت. این ابزار به دلیل تشخیص هدف کاربر از جستجو و بهینه سازی فنی سایت از طریق تحلیل دقیق کلمات کلیدی، مشهور است. یکی دیگر از ابزارهای قدرتمند و محبوب سئو در ایران، ابزار kwrank است که به صورت کاملا رایگان در اختیار کاربران قرار میگیرد. این ابزار با تمرکز بر نیازهای سئوی سایتهای فارسی، امکانات متنوعی را برای تحلیل و بهبود سئو سایتها فراهم میکند. برای مثال، اکثر ابزارهای رایگان سئو، امکان بررسی سرعت بارگذاری صفحات وبسایت را برای شما فراهم میکنند. ضمن اینکه علاوه بر بررسی، پیشنهاداتی هم برای بهبود سرعت به شما ارائه میدهند.
در واقع مهمترین مزیتهای این وبسایت را میتوان داشتن ابزارهای متنوع و ارائه دادههای مهم و کلیدی دانست. این ابزار رایگان سئو، یکی از بزرگترین پایگاه دادههای لینک و کلمات کلیدی است که به کمک ابزارهای مختلفی به تحلیل سئو و محتوا وبسایت میپردازد. یکی از عوامل کلیدی در پیشرفت سایت، بهینهسازی و سئو است که برای موفقیت در آن، به بررسی و آنالیز وضعیت مداوم و روزانه وبسایت و وضعیت سئویی آن نیاز است. با این مقاله از مجله آموزشی ایران نوین همراه باشید تا با 20 تا از بهترین و کاربردیترین ابزارهای رایگان سئو آشنا شوید. در این وبسایت میتوانید صفحات رایگان قدرتمندی از جمله تجزیه و تجلیل رقابتی، بررسی سایت، فرایند scraping، جستجوی کلمات کلیدی و غیره را پیدا کنید.
همانطور که در تصویر پیداست، این ابزار در مورد تعداد بک لینکها، لینکهایی که به تازگی ساخته شده، از بین رفته و... Screaming frog در نسخه رایگان به شما اجازه میدهد سایتهایی با 500 صفحه را بررسی کنید. اما اگر سایتتان صفحات بیشتری دارد باید به سراغ نسخه پولیاش رفته و آن را خریداری کنید. تا به حال اصطلاحات PA و DA را شنیدهاید؟ این 2 اصطلاح که اتفاقاً بسیار هم بین سئوکاران پرتکرارند، به Domain Authority و Page Authority وبسایت اشاره دارند. اعتبار این 2 شاخص بسیار مهم را میتوان در ابزار MozBar گوگل جستجو کرد.
هرچند نسخه پولی آنها امکانات جامعتر و کاملتری دارد، اما از نسخه رایگان آنها هم میتوانید بهراحتی استفاده کرده و بسیاری از نیازهای سئویی وبسایت خود را رفع کنید. APIهای گوگل یکی از مهمترین ابزارهای سئو شناخته میشود که باعث میشود ترافیک سایت شما به صورت طبیعی افزایش پیدا کند. به همین دلیل میتوانید روی این موضوع سرمایهگذاری کنید و با تبدیل مخاطبان هدف به مشتریان واقعی، سود خود را از یکی کسب و کار آنلاینتان تا حد قابل توجهی افزایش دهید. بهترین مرجع برای کسب دانش تخصصی در این زمینه، شرکت در دوره سئو باکس ژاکت است. شما با استفاده از این ابزار میتوانید عملکرد سایت خود را بهتر کنید که نتیجه آن تجربه کاربری بهتر و کسب رتبه بالاتر در موتورهای جستجو است. همچنین مشکلات دسترسپذیری سایت خود را متوجه خواهید شد تا افراد با ناتوانیهای جسمی بهتر به آن دسترسی داشته باشند.
با استفاده از Wayback Machine حتی میتوان یک نسخهی تاریخی از فایلهای robots.txt آرشیو شده بدست آورید. البته تعداد زیادی کاربردهای سئو دیگری برای Wayback Machine وجود دارد که احتمالا برای شما مفید واقع خواهند شد. یکی از سختترین قسمتهای سئو محلی، تعیین رتبهبندی هر مکان است، به ویژه در صورتی که گوگل سرسختانه بخواهد از نتایج بدست آمده در رابطه با موقعیت شما استفاده کند. پلتفرم BrightLocal با ارائهی یک ابزار رتبهبندی سریع که عملا میتواند برای بررسی رتبهی محلی واقعی شما را در هر مکانی بر روی زمین نشان دهد، این مشکل را حل کرده است. ابزارهای معرفی شده در این مقاله براساس عملکرد سئو طبقهبندی شدهاند و برای دسترسی سریعتر میتوانید به دستهبندی آنها مراجعه کنید.
کتابی که به نام «راهنمای ارزیابهای گوگل» منتشر شده و ما آن را ترجمه کردیم، راهنمایی است برای ارزیابهای نتایج جستجو. همانند Link Redirect Trace ، Redirect Path ابزاری مناسب از افراد خوب در Ayima است که مسیرهای تغییر مسیر و اطلاعات هدر را برای هر URL که بازدید می کنید نشان می دهد. Gotta تصدیق کنید، من سالها از این پسوند استفاده کرده ام و تقریباً همیشه در مرورگر من “روشن” است. با داشتن پشتکار و تمرین مداوم، می توان HTML و CSS را در یک بازه زمانی کوتاه یاد گرفت و به عنوان دو ابزار اساسی توسعه وب از آنها استفاده کرد. چنانچه هر گونه سوالی در مورد دوره آموزش html css دارید، در بخش دیدگاهها در همین صفحه مطرح نمایید تا در کوتاهترین زمان ممکن پاسخ مناسب را دریافت کنید.
گوگل با استفاده از الگوریتم Mobile First Index نسخه موبایل سایت ها را ایندکس می کند. با این الگوریتم گوگل به سایت هایی که به کاربران موبایلی هم توجه می کنند، رتبه می دهد. گوگل نیز یک ابزار تخصصی به نام ابزار Google Mobile Friendly Test در اختیار سئو کاران قرار داده تا وضعیت فرندلی بودن سایت را بررسی کنند. برای استفاده از این ابزار کافی است آدرس سایت را در باکس مربوطه وارد کنید. نتایج مورد نظر در صفحات مختلف به شما نمایش می دهد که به راحتی می توانید این داده ها را بررسی نمایید.
در ادامه، انواع کلمات کلیدی را به شما معرفی میکنیم و توضیح میدهیم که از لحاظ هدف کاربر و طول کلمه، این کلیدواژهها چه تفاوتهایی با یکدیگر دارند و بهتر است که از کدام یک استفاده کنید. با فقط تایپ یک کلمه کلیدی در این ابزار فهرستی از اصطلاحات مرتبط را میبینید که کاربران در پلتفرمهای بزرگ دنبال آنها میگردند. این ابزار بسیار قدیمی است، اما همچنان توانسته محبوبیت خود را حفظ کند. البته باید بگوییم در کلمات کلیدی پیشنهادشده اطلاعاتی مانند حجم جستجو و سختی کلمه کلیدی را مشاهده نخواهید کرد. پس از آن گزارشی از سختی کلمه مورد نظر، حجم جستجوی ماهیانه و موارد دیگر دریافت خواهید کرد.
اما میدانیم که به این دلیل است که در واقع باید جستجو را اجرا کند که کمی طول می کشد. و برخلاف Google Keyword Planner، دادههای Bing صرفاً برای جستجوی ارگانیک است (نه Bing PPC یا Adwords). بنابراین، میتوانید از حداکثر دید و ارتباط در مکانهایی که برای کسبوکارتان اهمیت دارند، اطمینان حاصل کنید. اگر گزینه Google Maps را انتخاب کنید، این همان چیزی است که دریافت می کنید. این امکان را به شما می دهد تا فایل های JPG، GIF و PNG را با حجم حداکثر 10 مگابایت آپلود کنید. برای حذف این محدودیت اندازه، فقط باید برای یک حساب کاربری رایگان ثبت نام کنید.
این خزنده رومیزی مبتنی بر ویندوز در طول 10 سال گذشته تقریبا بدون تغییر بوده است. به گفته این، بسیاری از افراد هنوز هم آن را دوست دارند و از آن برای ممیزی سایت اصلی استفاده می کنند، به دنبال لینک های خراب و غیره هستند. شما میتوانید به سادگی با استفاده از یک ویرایشگر کد (مانند Notepad یا Visual Studio Code)، فایلهای HTML و CSS را ایجاد کنید و سپس آنها را در مرورگر وب خود باز کنید تا نتیجه کدهای خود را مشاهده کنید. این امکان برای شما فراهم میشود که بدون هیچ هزینه ای، مفاهیم HTML و CSS را درک کرده و تمرین کنید. هرچند نرخ تبدیل این کلمات پایین است، اما میتوانند ترافیک ارگانیک و معتبری جذب کرده و برند شما را بهعنوان یک مرجع معرفی کنند.
فرقی نمیکند نوع کسبوکارتان چیست و چه هدفی از تبلیغات را دنبال میکنید. سئو و بهینهسازی سایت یکی از مهمترین و کلیدیترین ابزارهای معرفی برند به مخاطبان و مشتریان است. این ابزار نشان میدهد که کاربران از طریق کدام کلمات کلیدی وارد سایت شدهاند و بیشترین رشد کمپین تبلیغاتی از چه طریقی بوده است. در نسخه رایگان Similar web میتوانید 5 سایت را بررسی کنید اما برای بررسی سایتهای بیشتر باید نسخه پرو داشته باشید. افزایش بازدید سایت باعث میشود که در میان رقبا در موتور جستجوی گوگل، سایت شما در نتایج اولیه نمایش داده شود. با انجام این کار، زمانی که افراد درباره موضوعات حوزه کسب و کار شما سرچ میکنند، سایت شما در سایتهای اولیه نمایش داده میشود و احتمال این که آنها روی سایت شما کلیک کنند، بسیار بالاست.
بنابراین واقعاً خوب است که Seobility این داده ها را به صورت رایگان در اختیار شما قرار می دهد. در واقع، این ابزارها به سایت ها کمک می کنند تا بازدید روزانه فراوان داشته باشند. ابزار WebpageTest نیز یکی دیگر از ابزارهای بررسی عملکرد مشابه GTMetrix است. واروی همچنین ابزارهای جداگانهای برای افزایش سرعت صفحات و همچنین سئو موبایل نیز ارائه میکند. به طور کلی، این مجموعهی برای افرادی مفید است که به دنبال بررسی سریع سئو و انجام کارهای اصلی در این زمینه هستند.
https://daroromiekojast.ir/who-is-the-best-seo-in-urmia/